Informatii de afaceri si servicii de risc de creditare

Produsele si serviciile oferite de ICAP va pot ajuta in cresterea companiei dumneavoastra. Puteti sa dezvoltati strategii complexe, bazate pe sursele oficiale si analizele specialistilor nostri, pentru a castiga un avantaj competitional si pentru a transforma afacerea dumneavoastra intr-o afacere inteligenta, orientata catre client si mult mai profitabila.

 

ICAP furnizeaza servicii de Credit Risk in Romania, un set complet de solutii, care ajuta companiile si institutiile financiar-bancare sa identifice potentialul risc comercial si de creditare, precum si sa gestioneze mai bine riscul in cadrul tranzactiilor comerciale, dar si în relatiile cu clientii organizatiei.

 

Rapoartele ICAP va pot fi utile pentru:

• Reducerea riscurilor ce pot aparea in relatiile de afaceri;
• Procesul decizional;
• Economisirea resurselor, folosind ICAP ca furnizor de date comerciale;
• Evaluarea solvabilitatii de credit a partenerilor de afaceri;
• Evaluarea obiectiva a performantelor concurentei;

Rapoarte ICAP si Serviciul de Monitorizare

Rapoartele de companie ICAP reprezinta surse credibile de informatii, care ajuta la evaluarea unei companii din punct de vedere al operatiunilor, profitabilitatii si stabilitatii. Rapoartele sunt special create pentru a va oferi toate informatiile de care aveti nevoie pentru luarea deciziilor, oferind date detaliate despre compania investigata, activitatea comerciala, sedii, management si participatii, companii afiliate, istoric, indicatori financiari si istoricul platilor.

 

Citeste mai mult

Scoring-ul ICAP, regasit in rapoartele ICAP, prezinta o estimare a calitatii de creditare a companiilor, cu privire la capacitatea de rambursare si/sau a riscului de faliment pe parcursul unui an. Aceasta apreciere se bazeaza pe analiza informatiilor comerciale, financiare si tranzactionale, prezente in sursele oficiale, cat si pe compararea companiei evaluate cu cele din sectorul de activitate relevant.

 

In plus, prin intermediul Serviciului de monitorizare, sunteti notificat din timp despre orice eveniment care poate avea un efect negativ asupra evaluarii creditului sau a pozitiei financiare a companiilor cu care tranzactionati. Astfel, puteti fi la curent din timp cu orice modificare (RECOM, ANAF, BPI, datorii la bugetele de stat, procese de insolventa, schimbare de actionari sau administratori, CIP sau Risk Rating) a situatiei financiare a partenerilor dumneavoastra.

Analiza portofoliului

Analiza portofoliului este disponibila prin intermediul platformei online ICAPB2B.RO si va permite sa identificati principalele zone de risc si de oportunitati ale portofoliului de clienti, sau parteneri, prin intermediul a patru tipuri de analize diferite.

In plus, acest serviciu va permite sa fiti la curent cu mai multe detalii despre clienții individuali si va ofera acces imediat la rapoartele de informații de afaceri ICAP. Graficele de tendințe istorice la nivel de portofoliu adaugă o analiză critică retrovizoare a politicilor dumneavoastra de creditare, în timp ce serviciul de Monitorizare vă permite să urmăriți orice modificări apărute în companii.

Citeste mai mult

Analiza portofoliului va poate ajuta sa:
Vizualizati distributia companiilor in functie de bonitatea lor de credit, exprimata prin scoringul ICAP;
Evaluati riscul de neplata in baza informatiilor provenite din programul ICAP Trade Exchange;
• 
Monitorizati portofoliul cu ajutorul alertelor despre modificarile aparute in cadrul companiilor si  fiti informati la timp in cazul in care apar evenimente negative;
• 
Vizualizati distributia companiilor din portofoliu, in baza performantelor financiare ale acestora.

Rapoarte internationale D&B

Prin parteneriatul cu Dun & Bradstreet, principalul furnizor mondial de informatii despre afaceri, puteti obtine acces la informatii despre aproximativ 300 de milioane de companii din peste 190 de tari. O gama larga de produse si servicii va sunt livrate prin intermediul platformelor online de ultima generatie. Astfel, puteti sa accesati tipul potrivit de informatii, pentru a lua decizii informate pentru afacerea dumneavoastra.

Citeste mai mult

Rapoarte internationale D&B

Rapoartele internationale de afaceri ofera o imagine completa a situatiei financiare a fiecarei entitati comerciale investigate, precum și evaluarea bonitatii si a riscului potential asociat tranzactiilor cu aceasta entitate.

 

Monitorizare D&B

Prin intermediul serviciului de monitorizare, puteti primi alerte cu privire la modificarile profilului si a operatiunilor companiei monitorizate, la bonitatea sa, la situatia financiara si la dezvoltarea afacerii.

 

Raport de risc pe tara

Rapoartele privind riscurile de tara furnizeaza informatii critice companiilor care vizeaza extinderea in anumite tari straine, prin analizarea mediului comercial actual, economic, politic si de investitii.

Studii si analize

Companiile trebuie sa faca fata mediului de business extrem de dinamic si competitiv si este absolut necesar sa stie cum se situeaza fiecare in raport cu concurenta, precum si dinamica si oportunitatile sectorului unde isi desfasoara activitatea.

 

Citeste mai mult

STUDIUL SECTORIAL ICAP  cuprinde o analiza aprofundata a structurii, a evolutiilor si a perspectivelor diferitelor sectoare ale economiei romanesti.

 

EVALUAREA PORTOFOLIULUI DE CLIENTI  este recomandată departamentelor de vanzari, marketing și financiar, pentru a adapta politicile comerciale si pentru a evalua riscul potential implicat în tranzactionare. Datorita expertizei noastre in consultanta managementului, a serviciilor de credit risk și a studiilor sectoriale, am dezvoltat acest instrument, pentru a compara clientii intre ei.

 

ANALIZA CONCURENTEI identifica pozitia unei companii fata de o lista selectata de concurenti pentru a oferi o imagine de ansamblu structurata asupra concurentei. Comparatia cu rezultatele anului trecut ofera o perspectiva detaliata asupra schimbarilor suprafetei de risc a fiecarui concurent.

 

In fiecare an planificam si realizam peste 50 de studii si analize pentru a sprijini si stimula activitatea companiilor.

Solutii in vreme de COVID

In aceasta perioada complet diferita pentru noi toti, ne-am gandit sa dezvoltam produse care va pot ajuta sa evaluati mai usor zona de risc a partenerilor dumneavoastra. Mai jos puteti vedea produsele si imbunatatirile pe care le-am conceput pentru a face fata noilor provocari.

Puteti accesa informatiile prin adaugarea indicatorilor la rapoartele clasice ICAP sau prin accesarea unui raport nou, COVID ICAP REPORT.

Citeste mai mult

ICAP Delinquency Score:
Asa cum a fost anuntat anul trecut, se bazeaza pe analiza informatiilor financiare, negative, comerciale si tranzactionale prezente in sursele oficiale. Evaluand nevoia de a avea un scoring cat mai precis si care sa evidentieze realitatea economica, ICAP Romania a adaptat scoringul lansat in mai 2019. Sensitivitatea mare a datelor derogatorii si ponderea datelor financiare in cadrul algoritmului de scoring, au dus la o recalibrare a ponderilor factorilor inclusi. Acum, scoringul este imbunatatit din punct de vedere al impactului datelor negative si acorda o pondere mai mare indicatorilor financiari, decat inainte.

 

 

INDEX DE INDUSTRIE COVID-19:
O evaluare pe scara 1-5 a tuturor codurilor CAEN din Romania, in ce priveste impactul pe care il are criza COVID-19 asupra fiecarei industrii. Indicele de risc are un orizont de 12 luni si exprima aprecierea actuala cu privire la efectele masurilor de blocare si suspendare impuse activitatii economice, ca urmare a pandemiei COVID-19 pentru fiecare sector de activitate, luand in calcul probabilitatea de redresare. Scenariul de baza include ridicarea treptata a masurilor de suspendare / intrerupere la sfarsitul lunii mai 2020, cu restabilirea lenta a activitatii economice incepand cu luna iunie.

 

 

INDEX DE COMPANIE COVID-19:
Rezultatele evaluarii sunt prezentate pe o scara de valori de la 0 la 100, unde cu 0 sunt notate companiile care au cea mai mare probabilitate de neplata, iar cu 100 cele cu cea mai mica probabilitate de neplata. Indexul indica evaluarea bonitatii ajustate a companiilor pentru urmatoarele 12 luni, declansata de pandemia Covid-19 si de catre efectele masurilor de blocare si suspendare impuse activitatii economice pentru fiecare companie evaluata. Acesta imbina evaluarile existente privind bonitatea companiilor prin scoringul ICAP si prin INDEXUL DE INDUSTRIE COVID-19, o evaluare a impactului asupra sectorului de activitate, care prezinta gravitatea impactului si potentialul industriei de recuperare.

 

 

IMM INVEST:
Programul IMM INVEST ROMANIA permite IMM-urilor afectate semnificativ de criza COVID-19 sa isi asigure lichiditatile pentru derularea activitatii curente sau pentru investitii, prin accesarea unuia sau a mai multor credite pentru realizarea de investitii si/sau unul sau mai multe credite/linii de credit pentru capital de lucru. Puteti vedea daca firma investigata a aplicat foarte usor cu toate informatiile necesare.

 

 

Certificatul CSU:
Certificatul de situatie de urgenta este documentul care se utilizeaza in relatiile cu institutiile publice, pentru obtinerea unor facilitati sau masuri de sprijin, ori in relatiile comerciale, in conditiile legii. Companiile, a caror activitate este afectata in contextul pandemiei SARS–CoV-2, au putut solicita eliberarea unui certificat CSU pe toata perioada starii de Urgenta in functie de cat de afectate au fost de masurile impuse.
TIP 1 (ALBASTRU) – pentru intreruperea totala sau partiala a activitatii, ca urmare a efectelor deciziilor emise de autoritatile publice competente, potrivit legii, in perioada starii de urgenta decretate (afectati de Ordonantele Militare)
TIP 2 (GALBEN) – pentru inregistrarea unei diminuari a incasarilor sau veniturilor in luna martie 2020, cu un procent de minim 25% fata de media incasarilor sau veniturilor din perioada ianuarie – februarie 2020.

 

Data.Prisma

Data.Prisma a fost conceput in scopul de a oferi clientilor acces instant la un set complet de informatii de afaceri dintr-un univers preselectat de entitati de afaceri. Acesta ofera în acelasi timp toate instrumentele necesare pentru agregarea, analizarea, profilarea și raportarea tuturor informatiilor furnizate de sistem, permitand companiilor sa identifice clienti noi, sa caute informatii despre parteneri si sa ajute operatiunile generale de zi cu zi ale mai multor departamente.

 

Citeste mai mult

Data.Prisma ofera:

  • Funcționalitati extinse de cautare pentru acces usor la orice companie;
  • Tablouri de bord si rapoarte personalizabile, adaptate nevoilor specifice ale clientilor;
  • Capacitate de raportare avansata si interactiva;
  • Capacitate avansata de analiza financiara si statistica;
Cookies Settings